בעוד בישראל שישה בתי ספר לרפואה בלבד, כשמדובר בלימודי רפואה בחו"ל באנגלית, השמיים הם הגבול. לא סתם הפכו בשנים האחרונות, "איפה אפשר ללמוד רפואה בחו"ל?" או "איפה הכי כדי ללמוד רפואה בחו"ל?" לשאלות הגדולות ולהתלבטויות הרבות של רופאי העתיד שלנו.

לימודי רפואה בחו"ל באנגלית

לימודי רפואה בחו"ל באנגלית מתקיימים במדינות רבות, גם במדינות בהן אנגלית אינה השפה הרשמית: סלובקיה, קפריסין, פולין, איטליה, צ'כיה, הונגריה, ספרד, רומניה ועוד. גם בירור קצר על תנאי הקבלה הנוחים, עלויות המחייה בהשוואה לישראל, החוויה הסטודנטיאלית וכו'- בהחלט יעורר את החשק להתחיל ללמוד. מכללות ואוניברסיטאות רבות בחו"ל מציעות מגוון רחב של תוכניות לימודים באיכות גבוהה ובעלות אטרקטיבית- ומקבלות אליהן יותר ויותר סטודנטים ישראלים מדי שנה.

סטודנטים לוטרינריה לומדים ברכבת בדרך לקמפוס
חושבים איפה ללמוד רפואה?

הרשמה ותנאי קבלה – איפה אפשר ללמוד רפואה בחו"ל?

לסטודנטים שלא הצליחו להתקבל ללימודי רפואה בארץ בעקבות הדרישות הגבוהות (ציון ממוצע בגרויות כ-104, ציון פסיכומטרי- 730 ומעלה ומעבר מבחן מור או מרקם) ומספר מוסדות הלימוד המצומצמים, כמו גם לסטודנטים אשר בעקבות עלויות המחייה ושלל שיקולים והעדפות אישיות בוחרים ללמוד בחו"ל, כל הדלתות פתוחות. אפשר ללמוד רפואה בחו"ל ברחבי העולם: ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה, או בתוכניות הלימודים הפופולריות, המצויינות וה"קרובות לבית"- לימודי רפואה באירופה. 

ללימודי רפואה בסלובקיה, לימודי רפואה באיטליה וללימודים בתוכניות השונות באוניברסיטאות המוכרות על-ידי משרד הבריאות, איכות לימודים גבוהה הזהה לזו בישראל. באוניברסיטאות רבות אף תחומי התמחות מגוונים שאינם קיימים בארץ. בנוסף לכך, ההכרות עם מדינה חדשה, תרבות שונה וסטודנטים מכל העולם, מוסיפה ומשדרגת את חווית הלימודים.

איפה הכי כדאי ללמוד רפואה בחו"ל, איפה הכי כדאי ללמוד רפואה באירופה?

מגוון תוכניות לימודים בינלאומיות בשפה האנגלית ובאיכות ללא פשרות, מומלצות ופופולריות בקרב הסטודנטים הישראלים:

לימודי רפואה באיטליה

התרבות, האוכל, מזג האוויר הנהדר והסביבה המהנה, לצד לימודים ברמה גבוהה המוכרים בעולם, הפכו את איטליה למבוקשת במיוחד! באיטליה ניתן ללמוד רפואה בעלויות דומות לישראל ואף מעט זולות יותר. ב-36 אוניברסיטאות ברחבי איטליה הלימודים מתקיימים בשפה האיטלקית, ב-5 אוניברסיטאות אף ניתן ללמוד בשפה האנגלית. הלימודים ימשכו כ-6 שנים, תנאי הקבלה כוללים בגרות ופסיכומטרי, מבחני קבלה בפיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מתמטיקה ואנגלית (או איטלקית), כמו גם מכינה בארץ או באיטליה.

לימודי רפואה בסלובקיה

סלובקיה המיוחדת בה עלויות מחייה זולות משמעותית בהשוואה לישראל, לצד לימודים באיכות גבוהה על-פי מדדים בינלאומיים רבים, תאפשר לכל סטודנט ללמוד ולהנות מהחוויה בה במשך כל התקופה. אוניברסיטת Pavol Jozef Šafárik (UPJŠ) בעיר קושיצה, ידועה באיכות המדע והמחקר שלה. אוניברסיטת UPJŠ מדורגת כאחת האוניברסיטאות המובילות בעולם על-פי ה- QS EECA, URAP, U-multirank ואף ה- RankPro שהינו דירוג האוניברסיטאות המקצועיות בעולם.

לאוניברסיטת UPJŠ תוכנית ללימודי רפואה כללית בשיתוף עם IMS רפואה, המאפשרת לסטודנטים הישראלים להתקבל ישירות לשנה ב' לאחר שעברו בהצלחה קורסים מקבילים של שנה א' בישראל, כמו גם לבצע את שנה ו', הלימודים הקליניים, בבתי החולים בישראל! לפרטים, הרשמה, ומידע נוסף אודות התוכנית: הכרת עולם הרפואה.

פגישה בין הסטודנטים במכינה
איפה הכי כדאי ללמוד רפואה בחו"ל? סקירה של מדינות

לימודי רפואה בקפריסין, לימודי רפואת שיניים בקפריסין

אוניברסיטת EIC בניקוסיה שבקפריסין, מציעה שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, יחס וליווי אישי, לצד הסכמים בלעדיים עם בתי החולים  הציבוריים והפרטיים הגדולים בקפריסין, בהם מבוצעים הסבבים הקליניים של הסטודנטים. בין אם מדובר במסלול לימודי רפואה כללית או לימודי רפואת שיניים, מזג האוויר המצוין, עלויות נוחות (ואף הלוואות סטודנטים במידת הצורך), לימודים איכותיים וכמובן- הקרבה לבית, הם רק חלק קטן ממגוון היתרונות של לימודי רפואה בקפריסין.

גם בקפריסין נהנים סטודנטים ישראלים רבים מהטיפול המסור, הליווי, והייעוץ המקצועי בשפה העברית של IMS רפואה, אשר מייצרת את האפשרויות הטובות ביותר עבור אנשי הרפואה של העתיד. לפרטים, הרשמה, ומידע נוסף אודות התוכנית: לימודי רפואה בקפריסין.

ארוחת צהריים של סטודנטים לרפואה בקפריסין
לימודי רפואה בקפריסין כיתות לימוד

כמו כן, לכל שאלה או התלבטות בנוגע ללימודי רפואה בחו"ל הצוות המקצועי של IMS רפואה זמין לשירותכם.

השאירו פרטים ויועץ לימודים יחזור אליכם

firstname
lastname